Alle succesverhalen

Ton van Kattenbroek
startte via Originals bij de PThU als interim Hoofd Communicatie en Marketing en werd daarna onze opdrachtgever.

Originals verdiept zich goed in de behoefte van hun opdrachtgever. Zo komen ze tot een kwalitatief sterke match.

  • 9 juni 2022

Over hoe je droombaan op je pad komt. Een bijzonder verhaal van Ton van Kattenbroek bij de Protestantse Theologische Universiteit (PThU). Na jaren een eigen communicatiebureau te hebben gehad, zwichtte hij uiteindelijk voor een vaste baan. Originals stond aan de wieg van deze ommezwaai die zowel voor Ton als de PThU zeer goed uitpakte.

Mede door de recessie in 2009 werd Ton gedwongen zijn bedrijf in te krimpen en uiteindelijk alleen verder te gaan. In 2017 startte hij ook met interimopdrachten. Toen hij bij Originals de vacature interim Hoofd Communicatie en Marketing bij de PThU zag, kwam hij direct in actie. “Ik las het profiel en dacht meteen: díe is voor mij gemaakt!” aldus Ton.

“Het was de perfecte combinatie van communicatie, management, onderwijs en de protestantse stroming die aansloot bij mijn achtergrond. Het gesprek met Originals was uitgebreid en zorgvuldig. Al snel bleek dat ze me een kans wilden geven voor deze rol. Juist ook omdat mijn ervaring als ondernemer voor de PThU van toegevoegde waarde zou zijn. En dat gevoel was vanuit de PThU wederzijds. Originals verdiept zich goed in waar hun opdrachtgever behoefte aan heeft en komt daarmee tot een kwalitatief sterke match.

Ook na mijn start bleef Originals nauw betrokken. Ik begon als interimmer bij de PThU met de opdracht zowel de communicatieafdeling als de communicatie zelf klaar te stomen voor de toekomst. Belangrijke aandachtspunten waren studentenwerving, positionering van de PThU en specifieke projecten. Ik merkte al snel dat een half jaar voor deze opdracht niet voldoende was. Mijn contract werd verlengd om de ontwikkelingen voort te zetten.

Toen vroeg de PThU mij vast in dienst te komen. Ik had het enorm naar mijn zin, maar na jaren ondernemerschap een vast dienstverband aangaan, is toch een hele stap. Er waren bij de PThU echter nog zoveel uitdagingen en kansen om op te pakken. Ik heb het gedaan en geen seconde spijt gehad! Originals heeft me deze kans geboden en de match meer dan goed ingeschat.”

Ook hulp nodig bij het vinden van je droomkandidaat of droomfunctie in communicatie? Bel Originals op 070 306 05 11 of mail naar [email protected].

Ton van Kattenbroek
startte via Originals bij de PThU als interim Hoofd Communicatie en Marketing en werd daarna onze opdrachtgever.