Terug naar vacatures
Marketing- en Communicatiecoördinator met een vlotte pen
Functie
Onze opdrachtgever is autoriteit in hun vakgebied en beschikt over een uitstekende reputatie, ook internationaal. Voor zijn we op zoek naar een ervaren Marketing- en Communicatiecoördinator.
Het gaat om de vervanging van een communicatieadviseur, gedurende haar zwangerschapsverlof. De startdatum is begin/medio juli en de samenwerking loopt in ieder geval door t/m november, waarbij verlenging in december een optie is. De werkweek bedraag 32 uur, echter is inzet vanaf 24 uur bespreekbaar.
In deze afwisselende rol vertaal je het bestaande communicatieplan naar de inzet van middelen. Samen met de communicatiemanager ben je bij alle communicatie-uitingen betrokken. Je communiceert dagelijks over de organisatie, hun dienstverlening en hun succesverhalen. Denk daarbij aan het opstellen en/of redigeren van nieuwsberichten en interne mailings, het creëren van content voor social media tot aan het onderhouden van de website. Je vertaalt complexe zaken naar begrijpelijke communicatie (tekst en beeld) waarbij je de huisstijl bewaakt. Je verzamelt en analyseert gegevens over het bereik en de impact van de communicatie-uitingen. Verder draag je zorg voor de organisatie van verschillende evenementen zoals een open dag.
Bij onze opdrachtgever heerst een levendige sfeer onder collega’s en ze hechten belang aan onderlinge kennisuitwisseling. Ze vinden deskundigheid, creativiteit, initiatief nemen en samenwerken belangrijk. Persoonlijke ontwikkeling wordt niet vergeten en hun medewerkerstevredenheid is hoog: ze zijn een inclusieve organisatie met een diverse samenstelling en waar iedereen zichzelf kan zijn. Ter info, we kunnen concreter over onze opdrachtgever zijn tijdens het voeren van een intakegesprek, als we voldoende aansluiting zien.
Functie-eisen
Om voor deze functie in aanmerking te komen, beschik je over:
- Een relevante HBO- of WO-opleiding (communicatie en/of journalistiek);
- Minimaal 5 jaar ervaring in een coördinerende communicatierol, waaronder met het beheren van verschillende contentkanalen;
- Advies- en analysevaardigheden met betrekking tot verschillende in te zetten tools, bijvoorbeeld op het gebied van social media;
- Uitstekende schrijvende en redigerende kwaliteiten, om inhoudelijke zaken ook voor niet-vakgenoten begrijpelijk te maken;
- UItstekende beheersing van het Nederlands en Engels in woord en geschrift;
- Werkervaring met online marketingtools, CMS, social media SEA/SEO (dit is een pré).
Aanbod
Geboden wordt een tijdelijke samenwerking met Originals vanaf begin/medio juli 2024, voor 32 uur per week, waarbij inzet vanaf 24 uur per week bespreekbaar is. De voorkeur gaat uit naar invulling op detacheringsbasis, freelancers zijn ook welkom om te reageren. Indien je voldoet aan de gevraagde kenmerken, horen we graag tegen welk bruto maandsalaris (obv 40 upw) of uurtarief je beschikbaar bent.
Sollicitatie
Indien je interesse hebt in deze veelzijdige en dynamische functie verzoeken wij je te solliciteren via onze website of door je actuele CV te mailen naar [email protected]. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 of via [email protected].