Nieuws
Je leest hier nieuws, feitjes en weetjes over ons vak. Zo mis je niks.

Marketingcommunicatie 2023: wees authentiek
Het einde van het jaar is alweer in zicht en dat betekent tijd voor trends in marketingcommunicatie. Er is hier al aardig wat over gepubliceerd, we delen graag 5 highlights met je. Scenarioplanning De onvoorspelbaarheid van ontwikkelingen in de economie, het klimaat en onze maatschappij neemt toe. Doordat de wereld meer en meer met elkaar...
Lees meer
Competentiegericht werven: een must voor succes
De juiste klik. Drive. Geschikte competenties. Dát is waar het om gaat als je een nieuwe collega zoekt. De werving en selectie van medewerkers bevindt zich al een tijdje op een keerpunt. Van traditionele selectie op cv, opleiding en ervaring naar selectie op persoonlijke waarden en ontwikkelingsmogelijkheden. Dat vergroot bovendien je kansen op...
Lees meer
3 visies op behoud van je medewerkers
Het zijn gouden tijden voor mensen die van baan willen wisselen. De spanning op de arbeidsmarkt neemt verder toe. Stonden er in het eerste kwartaal nog 133 vacatures tegenover elke 100 werklozen, nu is dat opgelopen tot 143 per 100. Recruiters zetten alles op alles om nieuwe medewerkers te vinden: de sourcingsdruk is groter dan ooit. En dat werkt...
Lees meer
Complimenten & respect voor communicatieprofessionals in de zorg!
Bizarre tijden zijn het. De zorg staat onder enorme druk en bezwijkt bijna. Dat heeft direct invloed op de communicatieprofessionals in de gezondheidszorg. Ook zij moeten reeds maandenlang op topsterkte functioneren. Alle zeilen bijzetten om iedereen te informeren. Aanpassingen communiceren in begrijpelijke taal, via alle kanalen, de complete...
Lees meer
Communicatie 2022: verbindende rol in aantrekken en behouden van talent
Eén ding is zeker, een belangrijke focus ligt in 2022 op het aantrekken én behouden van talent. Je hebt als organisatie nu eenmaal de juiste mensen nodig om je doelen bereiken. En die mensen worden steeds schaarser. Naast goed HR-beleid voor behoud en recruitmentmarketing voor het aantrekken van talent, ligt hier ook voor communicatie een...
Lees meer
Hoe studentenhuisvester Idealis eigentijds communiceert
De meeste woningcorporaties hebben een uiterst gemêleerd huurdersbestand. Maar een aantal richt zich op een beperkte doelgroep, zoals studentenhuisvester Idealis uit Wageningen. Wat betekent dat voor de communicatie? We vroegen het communicatieadviseur Louise Dijkmans. Louise is voor een aantal maanden gedetacheerd bij Idealis, vanwege een...
Lees meer