Alle succesverhalen

Sandra de Kort
van Woonin schakelde Originals in voor de werving en selectie van meerdere communicatieprofessionals

Originals heeft ons geholpen bij het scherpstellen van het gewenste profiel en leverde snel goede kandidaten.

  • 4 maart 2024

Expertise van een gespecialiseerd wervingsbureau inschakelen, werkt. Zo heeft Sandra de Kort, Manager Algemene Zaken bij woningcorporatie Woonin, dat ervaren.

Eigen werving voor een Senior Communicatieadviseur gaf niet het gehoopte resultaat. Exclusieve samenwerking met Originals leidde door een wervingsaanpak vanuit een andere benadering tot twee geweldige nieuwe collega’s. Marijn van der Burgt startte als Senior Interne Communicatieadviseur en een half jaar later werd Dorien Tolhuis als Communicatieadviseur/Woordvoerder aan het team toegevoegd. Zij leveren precies díe toegevoegde waarde waar Woonin naar op zoek was.

‘De vacature Senior Interne Communicatieadviseur ontstond door vertrek van een collega die na jaren dienstverband voor zichzelf wilde beginnen. Een begrijpelijke keuze, maar voor ons wel een uitdaging’, legt Sandra uit. ‘Woonin is begin januari 2023 ontstaan uit een fusie tussen Mitros en Viveste. Interne communicatie is in zo’n proces een onmisbare schakel.’ Hun eigen werving leidde wel tot kandidaten, maar de geschikte persoon voor de functie zat er niet bij. Daarom besloot Sandra hulp in te schakelen van een wervingsbureau. ‘Via online research kwamen we bij Originals uit. In de eerste gesprekken viel direct op dat zij door hun expertise in marketingcommunicatie op inhoud mee konden denken over het functieprofiel. Daarmee kwamen zij tot een gedegen wervingsaanpak.’

Kritisch doorvragen loont
Originals vroeg goed door op de specifieke invulling van de functie: wat wordt nu echt van een kandidaat in deze rol verwacht? We wilden het liefst iemand die direct een visie had op hoe de functie in te vullen. En dat is gelukt. Na vier kandidaten via Originals gesproken te hebben, kwam Marijn van der Burgt er als beste uit. Wat we naast de juiste ervaring prettig vonden, waren de ideeën die zij al bij de rol had. Iemand die Woonin iets extra’s kon brengen. Marijn is in mei 2023 gestart. Toen een paar maanden later voor woordvoering en huurderscommunicatie extra inzet nodig bleek, was de keuze voor inzet van Originals snel gemaakt. Ook voor deze functie ontvingen we kwalitatief goede kandidaten waarbij Dorien Tolhuis er voor ons uitsprong. Het enthousiasme dat nodig was voor deze rol spatte van haar cv en werd in het gesprek bevestigd.’

 

Dorien, Marijn en Sandra bij Woonin

 

In de praktijk

Als je als organisatie enthousiast bent over de aangenomen kandidaten, is het fijn als het in de praktijk ook goed uitpakt. Sandra: ‘Marijn is nu ruim een half jaar werkzaam bij Woonin en maakt haar verwachting meer dan waar. Ze kan geweldig verbinding maken en is tegelijkertijd niet bang om ook de scherpte op te zoeken. Precies de combinatie die nodig was voor deze rol. Interne zichtbaarheid van de directie heeft zij vergroot met de inzet van filmpjes en een podcast over wat hen bezighoudt.’

Dorien is twee maanden werkzaam bij Woonin. Met veel enthousiasme maakt zij zich hard voor huurderscommunicatie. Zo werkt ze nu aan een campagne over schimmel in woningen en hoe we de communicatie naar nieuwe huurders kunnen verbeteren. Daarnaast is Dorien als woordvoerder aanspreekpunt voor vragen en verantwoordelijk voor persberichten bij nieuwe ontwikkelingen.’

Openstaan voor feedback
Vakinhoudelijke kennis en een gedegen wervingsproces bracht Woonin twee waardevolle nieuwe collega’s. Sandra: ‘Originals heeft ons geholpen bij het scherpstellen van het gewenste profiel en leverde snel goede kandidaten. Het is prettig samenwerken met een bureau dat zijn werk gewoon heel goed doet.’

 

Wil je weten wat onze werkwijze voor jouw organisatie kan betekenen? We denken graag met je mee. Bel Originals op 070 306 05 11 of mail naar [email protected].

 

Sandra de Kort
van Woonin schakelde Originals in voor de werving en selectie van meerdere communicatieprofessionals