Alle succesverhalen

Milla van Kempen
van AWVN schakelde Originals in voor de werving en selectie van meerdere communicatieprofessionals

De persoonlijke aanpak van Originals sprak me aan. Ze begrepen de vraag en we zagen dat in de kandidatenprofielen terugkomen.

  • 24 april 2024

In tijden van een krappe arbeidsmarkt liggen goede kandidaten niet voor het oprapen. Maar ze zijn er wel: latent werkzoekenden worden actief benaderd voor een rol die nèt wat meer te bieden heeft dan hun huidige rol. De werkgever blijft dan achter met een lege stoel. Dit overkwam werkgeversvereniging AWVN.

Milla van Kempen, Directeur Bedrijfsvoering & Advies bij AVWN, maakte van de nood een deugd en schakelde ‘de hunter’ in om de ontstane vacature van Redacteur in te vullen. ‘Originals heeft goed werk geleverd. We zijn nog steeds erg blij met Joël Ebeltjes. Daarna heeft Originals ook voor de vacature van Communicatieadviseur met succes de werving gedaan. Karin Minderhoud is gestart en heeft inmiddels mooie resultaten neergezet.’

Het profiel voor de vacature van Redacteur stond voor AWVN al vast. ‘Op basis van exclusiviteit ging Originals voor ons aan de slag’, vertelt Milla. ‘In samenwerking met de afdeling Human Resources pakten zij het wervingstraject met zorg op. We ontvingen al snel kwalitatief sterke kandidaten, mede dankzij hun grote netwerk en actieve werving. Joël kwam als beste uit de gesprekken. Een goede keuze, zo blijkt nog steeds. We zijn erg blij hem als Redacteur in ons team te hebben.’

Ook toen de nieuwe functie voor Communicatieadviseur ontstond, schakelde AWVN Originals in. Milla: ‘Belangrijk aan deze nieuwe functie was het zowel intern als extern laden van ons beleid. Een strategische rol met een praktische component waarin communicatie intensief samenwerkt met de afdeling Human Resources. Originals dacht goed mee over hoe we dit in het profiel konden vertalen. Dit leidde tot goede kandidaten met als resultaat de start van Karin Minderhoud.’ Ook wel een vliegende start te noemen, want Karin ging direct voortvarend te werk op zowel strategisch niveau als hands-on. ‘Karin dacht mee over het te vormen drie-jarenplan en leverde in relatief korte tijd een digitaal magazine en het concept voor onze Academy op.’

Milla over de samenwerking met Originals: ‘Naast de persoonlijke aanpak vond ik het prettig dat we korte lijntjes hadden en dat er goed meegedacht werd over het vertalen van de functie in het vacatureprofiel. Dit zagen we terug in de kwaliteit van de kandidaten. We hebben Originals inmiddels ook ingeschakeld voor een nieuwe vacature op het snijvlak van marketing en communicatie’.

Wil je weten wat onze werkwijze voor jouw organisatie kan betekenen? We denken graag met je mee. Bel Originals op 070 306 05 11 of mail naar [email protected].

 

Milla van Kempen
van AWVN schakelde Originals in voor de werving en selectie van meerdere communicatieprofessionals