Zoek je een communicatie- of marketing professional met een neus voor onderwijs?

Heb je snel een communicatie- of marcomspecialist nodig met verstand van onderwijs, vast of tijdelijk? Die hebben we. Onze communicatieadviseurs en -strategen zijn ervaren professionals die snappen wat er allemaal bij communicatie in het onderwijs komt kijken.

Van strategisch advies tot social content

Onze communicatieprofessionals ondersteunen je op alle vlakken. Van ervaren adviseurs die het hele spectrum aan communicatievraagstukken in de onderwijssector overzien. Tot en met gespecialiseerde adviseurs, die zich toe hebben gelegd op jongerenmarketing of online advies.

Enkele voorbeelden

Bij deze opdrachtgevers gingen onze professionals al aan de slag:

  • Voor de Erasmus Universiteit in Rotterdam organiseerden onze professionals de interne communicatie bij de introductie van een nieuw CMS om het draagvlak te vergroten. Daarnaast zijn meerdere adviseurs ingezet voor de communicatie rondom een project over privacy en security.
  • Voor de Universiteit van Amsterdam (Huisvestingsontwikkeling) zorgde onze senior communicatieadviseur voor de strategische inzet van woordvoering, PR en communicatieadvies bij de ontwikkeling van de campussen.
  • Bij de Hogeschool Arnhem en Nijmegen plaatsten we een team van drie ervaren copywriters voor het herschrijven van opleidingsteksten binnen de nieuwe brandvoice van de HAN.

Voor wie we werken

Dit zijn onze opdrachtgevers in het onderwijs. Organisaties en contactpersonen met wie we vaak al jaren met succes en plezier samenwerken.

Kunnen wij jou ook helpen aan een communicatie- of marketingprofessional uit ons netwerk?

 

Marketingcommunicatie 2023: wees authentiek

  • 3 januari 2023

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dat betekent tijd voor trends in marketingcommunicatie. Er is hier al aardig wat over gepubliceerd, we delen graag 5 highlights met je. Scenarioplanning De onvoorspelbaarheid van ontwikkelingen in de economie, het klimaat en onze maatschappij neemt toe. Doordat de wereld meer en meer met elkaar verbonden...

Lees meer

3 visies op behoud van je medewerkers

  • 21 september 2022

Het zijn gouden tijden voor mensen die van baan willen wisselen. De spanning op de arbeidsmarkt neemt verder toe. Stonden er in het eerste kwartaal nog 133 vacatures tegenover elke 100 werklozen, nu is dat opgelopen tot 143 per 100. Recruiters zetten alles op alles om nieuwe medewerkers te vinden: de sourcingsdruk is groter dan ooit. En dat werkt...

Lees meer

Hoe studentenhuisvester Idealis eigentijds communiceert

  • 25 november 2021

De meeste woningcorporaties hebben een uiterst gemêleerd huurdersbestand. Maar een aantal richt zich op een beperkte doelgroep, zoals studentenhuisvester Idealis uit Wageningen. Wat betekent dat voor de communicatie? We vroegen het communicatieadviseur Louise Dijkmans. Louise is voor een aantal maanden gedetacheerd bij Idealis, vanwege een...

Lees meer

Online studenten werven: flexibeler dan offline, maar niet ideaal

  • 1 april 2021

In normale tijden werven onderwijsinstellingen in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs hun nieuwe studenten met open dagen en meeloopdagen, opleidingenmarkten en gesprekken met loopbaanadviseurs. Vorig jaar maart was er een nieuwe situatie en werd overgeschakeld naar online bijeenkomsten. Wat zijn de ervaringen met online studentenwerving? We...

Lees meer

Inwerken in tijden van corona: hoe maak je van online onboarding een succes?

  • 29 oktober 2020

Gefeliciteerd! Je hebt een nieuwe baan. Je hebt je contract op afstand ondertekend en het (broodnodige) inwerktraject kan beginnen. Werd je in het oude normaal rondgeleid door het gebouw, voerde je kennismakingsgesprekken zij-aan-zij, en was de lunchtafel de uitgelezen plek voor voorstelrondjes; vandaag de dag moet je op afstand je proefperiode...

Lees meer

Wervingscircus in het onderwijs: wie heeft de beste act?

  • 18 augustus 2020

Elk jaar is het weer zover. Hogescholen en universiteiten doen hun uiterste best nieuwe leerlingen aan zich te binden. Open dagen, informatieavonden en kennismakingslessen vliegen de zoekende vaak jonge doelgroep om de oren. Met welk effect? En, wat is nu de beste manier? Als onderwijsinstelling ben je trots op de opleidingen en lesmethoden die...

Lees meer

Employer branding: extern winnen is intern beginnen

  • 15 mei 2021

Het wordt steeds moeilijker kandidaten te vinden. Hoe haal je de beste mensen uit de markt? En behoud je ze? Employer branding lijkt het toverwoord te zijn. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat een goed werkgeversmerk helpt om kandidaten te vinden en personeel tevreden te houden. Moeilijk om dit neer te zetten? Niet echt. Maar het...

Lees meer

Originals recruitment partner Vrije Universiteit

  • 21 oktober 2020

Originals recruitment partner Vrije Universiteit (VU) te Amsterdam Na een zorgvuldige oriëntatie is Originals door de VU als partner in recruitment gekozen! De komende jaren zal Originals dan ook kandidaten werven voor functies binnen de VU op het gebied van marketingcommunicatie en webredactie. Over de VU De VU is een organisatie met...

Lees meer