Nieuws
Je leest hier nieuws, feitjes en weetjes over ons vak. Zo mis je niks.

Online kansen voor communicatie in de zorg
Heldere, eenvoudige communicatie is in de zorgsector van cruciaal belang. In dialoogvorm met wederzijds begrip als doel. Dit geldt voor communicatie tussen cliënt en specialist of verpleegkundige, tussen medewerkers onderling en tussen de zorginstelling en haar externe stakeholders. Welke invloed hebben online ontwikkelingen op deze...
Lees meer
Originals steunt Sintvoorieder1
Met een warm gevoel hebben we vanuit Originals ons jaarlijkse goede doelen budget gegund aan de actie Sintvoorieder1. Dat gebeurde in de studio van Den Haag FM waar de cadeaus al tegen de muren opgestapeld lagen. Geweldig dat dit initiatief zo breed gedragen wordt door mensen en bedrijven in de regio. Sintvoorieder1 is een Haagse organisatie...
Lees meer
40 jaar glasbak. Lekker bezig!
“Deze glasbakcampagne was de kers op mijn communicatietaart”, aldus Renate van Roosmalen van Nedvang. Aanleiding was de landelijke recycledoelstelling. Want hoewel de recycling van verpakkingsglas in Nederland goed gaat, wordt de 90% nog niet gehaald. Het moet dus nóg beter. Maar hoe? In Nederland zijn we erg goed in benadrukken wat niet...
Lees meer
Originals recruitment partner Vrije Universiteit
Originals recruitment partner Vrije Universiteit (VU) te Amsterdam Na een zorgvuldige oriëntatie is Originals door de VU als partner in recruitment gekozen! De komende jaren zal Originals dan ook kandidaten werven voor functies binnen de VU op het gebied van marketingcommunicatie en webredactie. Over de VU De VU is een organisatie met...
Lees meer
Wervingscircus in het onderwijs: wie heeft de beste act?
Elk jaar is het weer zover. Hogescholen en universiteiten doen hun uiterste best nieuwe leerlingen aan zich te binden. Open dagen, informatieavonden en kennismakingslessen vliegen de zoekende vaak jonge doelgroep om de oren. Met welk effect? En, wat is nu de beste manier? Als onderwijsinstelling ben je trots op de opleidingen en lesmethoden die...
Lees meer
Social media essentieel bij aankoopproces in B2B sector
In welke mate wordt social media gebruikt door B2B marketeers? Het blijkt een effectief onderdeel van B2B content marketing te zijn. Bedrijven achterhalen bijvoorbeeld hoe er in de markt over hun producten wordt gesproken. Daarnaast wordt social media ingezet voor het tonen van transparantie en het delen van kennis over de (soms complexe)...
Lees meer