Nieuws
Je leest hier nieuws, feitjes en weetjes over ons vak. Zo mis je niks.
Met bloed, zweet en … een schets. Zo ontstond onze nieuwe website
Herken je dat? Je hebt een idee maar kunt het niet goed verwoorden. Schetsen helpt dan. Met pen en papier orden je je gedachten. En zet je je creatieve brein in actie. Je idee wordt een plaatje en het plaatje een verhaal. Een verhaal dat je zonder veel woorden uitlegt aan anderen. En precies zo ontstond onze nieuwe website. Want ook al zitten...
Lees meerEmployer branding: extern winnen is intern beginnen
Het wordt steeds moeilijker kandidaten te vinden. Hoe haal je de beste mensen uit de markt? En behoud je ze? Employer branding lijkt het toverwoord te zijn. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat een goed werkgeversmerk helpt om kandidaten te vinden en personeel tevreden te houden. Moeilijk om dit neer te zetten? Niet echt. Maar het...
Lees meerOnline studenten werven: flexibeler dan offline, maar niet ideaal
In normale tijden werven onderwijsinstellingen in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs hun nieuwe studenten met open dagen en meeloopdagen, opleidingenmarkten en gesprekken met loopbaanadviseurs. Vorig jaar maart was er een nieuwe situatie en werd overgeschakeld naar online bijeenkomsten. Wat zijn de ervaringen met online studentenwerving? We...
Lees meerWoonstichting Langedijk: ‘Een goed idee past op een bierviltje’
Hoe kom je erachter wat huurders willen? Vanuit de gedachte dat goede ideeën op een bierviltje passen, stuurde Woonstichting Langedijk alle huurders er eentje. Met daarbij een brief waarin ze werden uitgenodigd om hun wensen en ideeën te delen. Woonstichting Langedijk is een kleine corporatie met zo’n 1.500 woningen. De corporatie wil...
Lees meerHoe een grote corporatie als Rochdale de coronacrisis als een kans gebruikt
Nu je sinds de coronamaatregelen huurders niet meer fysiek in groepsverband kunt ontmoeten, zijn er andere vormen van communicatie nodig. Welke creatieve oplossingen heeft Rochdale, een grote corporatie in Amsterdam, hiervoor bedacht? Veel meer dan commerciële organisaties, weten corporaties hun doelgroep makkelijk fysiek te benaderen. Die...
Lees meerCoronapandemie dwingt tot versnelde digitalisering in de zorg
Terugkijkend naar het afgelopen jaar, kunnen we bijna verwonderd vaststellen hoeveel er is veranderd in korte tijd. De coronapandemie fungeerde als handrem op de maatschappij. En het ontregelde de zorg op alle fronten. Hoe zijn communicatieprofessionals in de zorg daarmee omgegaan? We vroegen het aan communicatieadviseurs van drie...
Lees meer