Nieuws

Je leest hier nieuws, feitjes en weetjes over ons vak. Zo mis je niks.

Organisatiesensitief zijn op afstand: kan dat?

  • 7 oktober 2020

Een van de competenties waar je als communicatieadviseur echt niet zonder kan, is organisatiesensitiviteit. Om je werk goed te kunnen doen, moet je weten hoe de belangen liggen, besluitvorming kunnen voorspellen en inzicht hebben in de machtsverhoudingen binnen de organisatie waar jij voor werkt. Nu corona onze maatschappij heeft overgenomen,...

Lees meer

Inwerken in tijden van corona: hoe maak je van online onboarding een succes?

  • 29 september 2020

Gefeliciteerd! Je hebt een nieuwe baan. Je hebt je contract op afstand ondertekend en het (broodnodige) inwerktraject kan beginnen. Werd je in het oude normaal rondgeleid door het gebouw, voerde je kennismakingsgesprekken zij-aan-zij, en was de lunchtafel de uitgelezen plek voor voorstelrondjes; vandaag de dag moet je op afstand je proefperiode...

Lees meer

Prinsjesdag 2020: zelfstandigenaftrek sneller omlaag

  • 16 september 2020

Coalitiepartijen hebben in augustus overlegd over de begroting van 2021 en het derde steunpakket voor de coronacrisis. Daar zijn nieuwe afspraken uitgekomen en het kabinet heeft daarbij onder andere besloten om de zelfstandigenaftrek sneller af te bouwen. Deze maatregelen waren op ‘de derde dinsdag van september’ ook in de Miljoenennota te...

Lees meer

Omgevingscommunicatie = verbinden

  • 13 juli 2020

Verbreding van een snelweg, een nieuw gebouw, verandering van een natuurgebied. Stuk voor stuk overheidsprojecten met grote impact op de directe leefomgeving. Er zijn genoeg voorbeelden van een moeizaam of zelfs vastgelopen traject. Maar gelukkig ook succesvolle cases. Communicatie speelt een sleutelrol bij het wel of niet slagen van een dergelijk...

Lees meer

Employer branding: extern winnen is intern beginnen

  • 15 mei 2020

Het wordt steeds moeilijker kandidaten te vinden. Hoe haal je de beste mensen uit de markt? En behoud je ze? Employer branding lijkt het toverwoord te zijn. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat een goed werkgeversmerk helpt om kandidaten te vinden en personeel tevreden te houden. Moeilijk om dit neer te zetten? Niet echt. Maar het...

Lees meer

Communicatie in tijden van crisis: wees voorbereid!

  • 24 november 2019

Hoe doorsta je als organisatie een crisis? En zorg je dat reputatieschade beperkt blijft? Of je er zelfs sterker uitkomt? Een van de voorwaarden is een goed doordacht crisis-communicatieplan. Het succesvol managen van een crisis vraagt om grondige voorbereiding en oefening. Er zijn vele cases te vinden, goed en fout. Van alle cases kunnen we...

Lees meer

Op de hoogte blijven?