Interne Communicatie

Veranderingen begeleiden, samenwerking stroomlijnen en betrokkenheid bevorderen. Interne communicatie is een vak apart. Dat vraagt om specialisten met voelsprieten voor wat er leeft in een organisatie.

Zelfverzekerde adviseurs die hun hand niet omdraaien voor een doortimmerde strategie. En zich net zo makkelijk op (interne) social media begeven.

 

Zoek je zo’n adviseur met voelsprieten?

Bij ons vind je (medior- en senior-) interne communicatieprofessionals die hun sporen hebben verdiend in profit-, non-profit- en overheidsorganisaties. Tijdelijk en vast.

Onze intern communicatiespecialisten kenmerken zich door:

  • goede adviesvaardigheden
  • goede adviesvaardigheden
  • een stevige persoonlijkheid
  • gevoel voor (politieke) verhoudingen
  • ruime ervaring met verandercommunicatie
  • relatiemanagement- en netwerkkwaliteiten
  • soepel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau

 

Enkele voorbeelden

Bij deze opdrachtgevers gingen onze Interne Communicatieprofessionals al aan de slag:

  • Voor de Erasmus Universiteit organiseerden onze professionals de interne communicatie bij de introductie van een nieuw CMS om het draagvlak te vergroten. Daarnaast zijn meerdere adviseurs ingezet voor de communicatie rondom een project over privacy en security op de campus.
  • Werkgeversorganisatie AWVN, vroeg Originals mee te denken over de inrichting van een nieuwe interne communicatiefunctie. Na overleg met het MT is een concept functieomschrijving opgesteld waarmee we als bureau aan de slag zijn gegaan richting ons netwerk. Er zijn meerdere kandidaten voorgesteld en gespreksronden gevoerd en er is een communicatiespecialist aangenomen met de daadkracht en sensitiviteit om deze rol zelf verder in te richten.
  • Bij Amaris Zorggroep zetten we tijdens de coronaperiode een interne communicatieadviseur in voor ondersteuning bij de communicatie richting alle zorglocaties. Dit ivm ivm de telkens wijzigende regelgeving vanuit de politiek.
  • Woningcorporatie Woonin schakelde Originals in voor de invulling van een nieuwe functie, die van Senior Interne Communicatieadviseur. We dachten mee over de invulling van deze uitdagende rol en introduceerden meerdere professionals met ruime ervaring in het vak, waarvan er een is aangenomen met hart voor de bewoners én voor de stad (Utrecht).

Voor wie we werken

Dit zijn de organisaties waar onze Interne Communicatiespecialisten succesvol zijn ingezet. Organisaties en contactpersonen met wie we vaak al jaren met succes en plezier samenwerken.

Kunnen wij jou ook helpen aan een interne communicatieprofessional uit ons netwerk?

Marketingcommunicatie 2023: wees authentiek

  • 3 januari 2023

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dat betekent tijd voor trends in marketingcommunicatie. Er is hier al aardig wat over gepubliceerd, we delen graag 5 highlights met je. Scenarioplanning De onvoorspelbaarheid van ontwikkelingen in de economie, het klimaat en onze maatschappij neemt toe. Doordat de wereld meer en meer met elkaar verbonden...

Lees meer

Complimenten & respect voor communicatieprofessionals in de zorg!

  • 20 januari 2021

Bizarre tijden zijn het. De zorg staat onder enorme druk en bezwijkt bijna. Dat heeft direct invloed op de communicatieprofessionals in de gezondheidszorg. Ook zij moeten reeds maandenlang op topsterkte functioneren. Alle zeilen bijzetten om iedereen te informeren. Aanpassingen communiceren in begrijpelijke taal, via alle kanalen, de complete...

Lees meer

Communicatie 2022: verbindende rol in aantrekken en behouden van talent

  • 19 januari 2022

Eén ding is zeker, een belangrijke focus ligt in 2022 op het aantrekken én behouden van talent. Je hebt als organisatie nu eenmaal de juiste mensen nodig om je doelen bereiken. En die mensen worden steeds schaarser. Naast goed HR-beleid voor behoud en recruitmentmarketing voor het aantrekken van talent, ligt hier ook voor communicatie een...

Lees meer

Employer branding: extern winnen is intern beginnen

  • 15 mei 2021

Het wordt steeds moeilijker kandidaten te vinden. Hoe haal je de beste mensen uit de markt? En behoud je ze? Employer branding lijkt het toverwoord te zijn. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat een goed werkgeversmerk helpt om kandidaten te vinden en personeel tevreden te houden. Moeilijk om dit neer te zetten? Niet echt. Maar het...

Lees meer

De tweede coronagolf en de impact op interne communicatie in de zorg

  • 21 december 2021

De eerste coronagolf kwam als een schok. Onverwachts waren we met zijn allen in een totaal onbekende situatie beland. Niemand wist hoe deze situatie zich verder zou ontwikkelen en wat dit voor impact zou hebben. Inmiddels trekt de mist langzaam weg en wordt het pad dat voor ons ligt steeds duidelijker. Binnenkort wordt er gestart met vaccinaties,...

Lees meer