Zoek je een communicatie- of marketing professional met hart voor de zorg?

Heb je snel een communicatie- of marcomspecialist nodig met verstand van de zorg, vast of tijdelijk? Die hebben we. Onze communicatieadviseurs en -strategen zijn ervaren professionals die snappen wat er allemaal bij communicatie in de zorg komt kijken.

Van strategisch advies tot social content

Onze communicatieprofessionals ondersteunen je op alle vlakken. Van ervaren adviseurs die het hele spectrum aan communicatievraagstukken in de zorg overzien. Tot en met gespecialiseerde adviseurs, die zich toe hebben gelegd op social content of online advies.

Enkele voorbeelden

Bij deze opdrachtgevers gingen onze professionals al aan de slag:

  • Bij Alrijne Zorggroep in Leiden zetten we een senior communicatieadviseur in voor extra ondersteuning op de afdeling. De samenwerking tussen Alrijne en onze medewerker verloopt na jaren nog steeds uitstekend.
  • Bij AxionContinu in Utrecht is een van onze interne communicatieadviseurs ingezet, voor het creëren en behouden van draagvlak bij medewerkers rondom een aantal omvangrijke veranderingen in de workflow.
    Daarnaast detacheerden we een communicatiemedewerker welke via een deta-vast constructie in dienst is getreden bij AxionContinu.
  • Bij Aafje in Rotterdam detacheerden we een communicatieadviseur met ervaring in de zorg, die een van de vaste adviseurs verving tijdens haar zwangerschapsverlof.
  • Bij het Zorginstituut Nederland in Diemen begeleiden onze senior communicatieadviseurs communicatievraagstukken en projecten op het snijvlak van innovatie, zorg en ICT.
  • Binnen de Rivas Zorggroep in Gorinchem plaatsten we een senior communicatiemedewerker bij het onderdeel Beatrixziekenhuis, op detacheringsbasis. Uiteindelijk is deze medewerker overgenomen.

Voor wie we werken

Dit is een greep uit ons opdrachtgeversbestand in de zorg. Organisaties en contactpersonen met wie we vaak al jaren met succes en plezier samenwerken.

Kunnen wij jou ook helpen aan een communicatie- of marketingprofessional uit ons netwerk?

Marketingcommunicatie 2023: wees authentiek

  • 3 januari 2023

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dat betekent tijd voor trends in marketingcommunicatie. Er is hier al aardig wat over gepubliceerd, we delen graag 5 highlights met je. Scenarioplanning De onvoorspelbaarheid van ontwikkelingen in de economie, het klimaat en onze maatschappij neemt toe. Doordat de wereld meer en meer met elkaar verbonden...

Lees meer

Competentiegericht werven: een must voor succes

  • 24 oktober 2022

De juiste klik. Drive. Geschikte competenties. Dát is waar het om gaat als je een nieuwe collega zoekt. De werving en selectie van medewerkers bevindt zich al een tijdje op een keerpunt. Van traditionele selectie op cv, opleiding en ervaring naar selectie op persoonlijke waarden en ontwikkelingsmogelijkheden. Dat vergroot bovendien je kansen op...

Lees meer

De tweede coronagolf en de impact op interne communicatie in de zorg

  • 21 december 2021

De eerste coronagolf kwam als een schok. Onverwachts waren we met zijn allen in een totaal onbekende situatie beland. Niemand wist hoe deze situatie zich verder zou ontwikkelen en wat dit voor impact zou hebben. Inmiddels trekt de mist langzaam weg en wordt het pad dat voor ons ligt steeds duidelijker. Binnenkort wordt er gestart met vaccinaties,...

Lees meer

Coronapandemie dwingt tot versnelde digitalisering in de zorg

  • 16 februari 2021

Terugkijkend naar het afgelopen jaar, kunnen we bijna verwonderd vaststellen hoeveel er is veranderd in korte tijd. De coronapandemie fungeerde als handrem op de maatschappij. En het ontregelde de zorg op alle fronten. Hoe zijn communicatieprofessionals in de zorg daarmee omgegaan? We vroegen het aan communicatieadviseurs van drie...

Lees meer

Complimenten & respect voor communicatieprofessionals in de zorg!

  • 20 januari 2021

Bizarre tijden zijn het. De zorg staat onder enorme druk en bezwijkt bijna. Dat heeft direct invloed op de communicatieprofessionals in de gezondheidszorg. Ook zij moeten reeds maandenlang op topsterkte functioneren. Alle zeilen bijzetten om iedereen te informeren. Aanpassingen communiceren in begrijpelijke taal, via alle kanalen, de complete...

Lees meer

Organisatiesensitief zijn op afstand: kan dat?

  • 7 oktober 2020

Een van de competenties waar je als communicatieadviseur echt niet zonder kan, is organisatiesensitiviteit. Om je werk goed te kunnen doen, moet je weten hoe de belangen liggen, besluitvorming kunnen voorspellen en inzicht hebben in de machtsverhoudingen binnen de organisatie waar jij voor werkt. Nu corona onze maatschappij heeft overgenomen,...

Lees meer

Communicatie in tijden van crisis: wees voorbereid!

  • 24 november 2019

Hoe doorsta je als organisatie een crisis? En zorg je dat reputatieschade beperkt blijft? Of je er zelfs sterker uitkomt? Een van de voorwaarden is een goed doordacht crisis-communicatieplan. Het succesvol managen van een crisis vraagt om grondige voorbereiding en oefening. Er zijn vele cases te vinden, goed en fout. Van alle cases kunnen we...

Lees meer

Online kansen voor communicatie in de zorg

  • 16 mei 2019

Heldere, eenvoudige communicatie is in de zorgsector van cruciaal belang. In dialoogvorm met wederzijds begrip als doel. Dit geldt voor communicatie tussen cliënt en specialist of verpleegkundige, tussen medewerkers onderling en tussen de zorginstelling en haar externe stakeholders. Welke invloed hebben online ontwikkelingen op deze...

Lees meer