Zoek je een communicatie- of marketing professional met een visie op wonen?

Heb je snel een communicatie- of marcomspecialist nodig met verstand van woningcorporaties, vast of tijdelijk? Die hebben we. Onze communicatieadviseurs en -strategen zijn ervaren professionals die snappen wat er allemaal bij communicatie voor woningcorporaties komt kijken.

Van crisiscommunicatie tot social content

Onze communicatieprofessionals kennen de ins en outs van dit gevoelige speelveld. We hebben ervaren experts in omgevings- en crisiscommunicatie die direct inzetbaar zijn. Liever iemand die voor de lange termijn aan een solide communicatiestrategie bouwt? Dan heb je keuze uit onze ervaren strategen en adviseurs. Maar ook voor directe hands-on ondersteuning bij bijvoorbeeld social content hebben we specialisten in huis.

 

Enkele voorbeelden

Bij deze opdrachtgevers gingen onze professionals al aan de slag:

  • Woonin in Utrecht schakelde Originals in voor de invulling van een nieuwe functie, die van Senior Interne Communicatieadviseur. We dachten mee over de invulling van deze uitdagende rol en introduceerden meerdere professionals met ruime ervaring in het vak, waarvan er een is aangenomen met hart voor de bewoners én voor de stad (Utrecht).
  • Voor Intermaris in Hoorn stelden we in korte tijd een team van communicatiespecialisten samen, waaronder een teamleider communicatie, een senior communicatieadviseur en een communicatiemedewerker.
  • Bij Rijswijk Wonen plaatsten we tijdelijk een communicatieadviseur met ruime ervaring in project- en bewonerscommunicatie.
  • Bij Gooi en Omstreken in Hilversum detacheerden we meerdere communicatiespecialisten, met overname van een van onze medewerkers tot gevolg.

Voor wie we werken

Dit zijn woningcorporaties die van onze diensten gebruik hebben gemaakt. Organisaties en contactpersonen met wie we vaak al jaren met succes en plezier samenwerken.

Kunnen wij jou ook helpen aan een communicatie- of marketingprofessional uit ons netwerk?

Marketingcommunicatie 2023: wees authentiek

  • 3 januari 2023

Het nieuwe jaar is weer begonnen en dat betekent tijd voor trends in marketingcommunicatie. Er is hier al aardig wat over gepubliceerd, we delen graag 5 highlights met je. Scenarioplanning De onvoorspelbaarheid van ontwikkelingen in de economie, het klimaat en onze maatschappij neemt toe. Doordat de wereld meer en meer met elkaar verbonden...

Lees meer

Communicatie 2022: verbindende rol in aantrekken en behouden van talent

  • 19 januari 2022

Eén ding is zeker, een belangrijke focus ligt in 2022 op het aantrekken én behouden van talent. Je hebt als organisatie nu eenmaal de juiste mensen nodig om je doelen bereiken. En die mensen worden steeds schaarser. Naast goed HR-beleid voor behoud en recruitmentmarketing voor het aantrekken van talent, ligt hier ook voor communicatie een...

Lees meer

Hoe studentenhuisvester Idealis eigentijds communiceert

  • 25 november 2021

De meeste woningcorporaties hebben een uiterst gemêleerd huurdersbestand. Maar een aantal richt zich op een beperkte doelgroep, zoals studentenhuisvester Idealis uit Wageningen. Wat betekent dat voor de communicatie? We vroegen het communicatieadviseur Louise Dijkmans. Louise is voor een aantal maanden gedetacheerd bij Idealis, vanwege een...

Lees meer

Hoe een grote corporatie als Rochdale de coronacrisis als een kans gebruikt

  • 5 maart 2021

Nu je sinds de coronamaatregelen huurders niet meer fysiek in groepsverband kunt ontmoeten, zijn er andere vormen van communicatie nodig. Welke creatieve oplossingen heeft Rochdale, een grote corporatie in Amsterdam, hiervoor bedacht? Veel meer dan commerciële organisaties, weten corporaties hun doelgroep makkelijk fysiek te benaderen. Die...

Lees meer

Woonstichting Langedijk: ‘Een goed idee past op een bierviltje’

  • 12 maart 2021

Hoe kom je erachter wat huurders willen? Vanuit de gedachte dat goede ideeën op een bierviltje passen, stuurde Woonstichting Langedijk alle huurders er eentje. Met daarbij een brief waarin ze werden uitgenodigd om hun wensen en ideeën te delen. Woonstichting Langedijk is een kleine corporatie met zo’n 1.500 woningen. De corporatie wil...

Lees meer

Omgevingscommunicatie = verbinden

  • 13 juli 2020

Verbreding van een snelweg, een nieuw gebouw, verandering van een natuurgebied. Stuk voor stuk overheidsprojecten met grote impact op de directe leefomgeving. Er zijn genoeg voorbeelden van een moeizaam of zelfs vastgelopen traject. Maar gelukkig ook succesvolle cases. Communicatie speelt een sleutelrol bij het wel of niet slagen van een dergelijk...

Lees meer