Interim Strategische Communicatieadviseur bij Zorginstituut Nederland
Functie
Voor onze opdrachtgever, Zorginstituut Nederland, zijn we op zoek naar een ervaren interim Strategisch Communicatieadviseur. Het betreft een opdracht voor (gemiddeld) 20 – 24 uur per week. Startdatum medio april, voor een periode van ca 7 maanden, met optie tot verlenging zolang het programma loopt.
Het gaat om strategische communicatieadvisering over het nieuwe programma Passende Zorgpraktijken.
Komend jaar zijn er twee opgaven:
1. Ondersteunen van de ‘acquisitie’ van goede passende zorgpraktijken (Q2); heldere en aansprekende communicatie over wat Passende Zorg praktijken zijn voor zorgaanbieders en verzekeraars. Hiervoor maak je een pragmatisch plan met kernboodschappen, kanalenstrategie. Ook heb je een rol in de uitvoering van het plan in samenwerking met de programmamanager, programmateam en team communicatie.
2. Communicatief in de markt zetten van de geselecteerde passende zorgpraktijken. Hiervoor maak je een strategisch kader met een heldere en onderscheidende positionering van het programma met de praktijkvoorbeelden en een communicatiestrategie. Dit kader biedt de concrete basis om de Passende Zorgpraktijken bekend en aansprekend te maken. Doel is het zorgveld inspireren en stimuleren om de zorg ook ‘passend’ te organiseren en verzekeraars om ‘passend’ in te kopen.
Je werkt samen met de programmamanager, programmateam, team communicatie en inhoudsdeskundigen uit de organisatie. Opdrachtgever is hoofd Communicatie van het Zorginstituut.
Functie-eisen
Om voor deze opdracht in aanmerking te kunnen komen, beschik je over:
- Afgeronde HBO of WO opleiding op het gebied van communicatie, WO werk- en denkniveau;
- Minimaal 15 jaar aantoonbare ervaring als communicatieadviseur;
- Aantoonbare ervaring met positionering van én strategische advisering over nieuwe projecten, diensten of programma’s als verantwoordelijk communicatieadviseur (benoem minimaal 3 voorbeelden in het CV en/of motivatiebrief);
- Aantoonbare kennis en ervaring (minimaal 3 afgeronde projecten) als verantwoordelijke adviseur voor externe communicatie binnen de zorgsector;
- Aantoonbare ervaring met commerciële communicatie in de zorg; minimaal 1 afgerond project met marketingdoelstelling;
- Uitstekende schrijfvaardigheid.
De volgende eigenschappen en competenties worden belangrijk geacht voor de functie en worden getoetst in de gespreksronde:
- > 3 positioneringstrajecten en strategische advisering over nieuwe projecten/ diensten programma’s als verantwoordelijk communicatie adviseur;
- > 5 jaar kennis en ervaring als verantwoordelijke adviseur voor externe communicatie binnen de zorgsector;
- Aantoonbare commerciële communicatie ervaring door meer dan één afgerond projecten in de zorg met een marketingdoelstelling;
- Ervaring met communicatie rond beleidstrajecten bij de overheid.
In een gesprek met / bij het Zorginstituut zal verder worden bekeken of je de volgende vaardigheden en competenties bezit:
- Analytische en sociale vaardigheden om de brug te vormen tussen meerdere interne en externe stakeholders;
- Pragmatisch en resultaatgericht;
- Politiek bestuurlijke antenne;
- Samenwerken;
- Projectmatig werken.
Aanbod
Geboden wordt een tijdelijke samenwerking met Originals van ca 7 maanden met optie tot verlenging zolang het programma loopt. Invulling kan zowel op freelance als op detacheringbasis. Indien je voldoet aan de gevraagde kenmerken, horen we graag tegen welk uurtarief of bruto maandsalaris (obv 40 upw) je beschikbaar bent.
Sollicitatie
Indien je voldoet aan de gevraagde criteria en interesse hebt in deze uitdagende functie, verzoeken wij je zo snel mogelijk te solliciteren via onze website.
Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070 306 05 11 / 06 22 80 74 65 of via [email protected].