Terug naar vacatures

Interim Senior Interne Communicatieadviseur bij gemeente Zoetermeer

  • Zoetermeer / thuis
  • 6 maanden
  • 24 uur/week

Functie

Voor onze opdrachtgever, gemeente Zoetermeer, zijn we per direct op zoek naar een Senior Interne Communicatieadviseur. Voor een periode van 6 maanden en voor 24 uur per week. 

Afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien ze de stad mooier en beter worden. Ze zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren ze oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. Ze zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar zij voor gaan!

De afdeling Communicatie ondersteunt de organisatie waarbij de focus ligt op (complexe) communicatievraagstukken en bij vraagstukken die op de politiek bestuurlijke agenda staan. Ze adviseert over de profilering van het bestuur en haar beleid. Heeft een actief mediabeleid en doet aan onderzoek en monitoring van issues.

Communicatie stelt de organisatie in staat om zelfstandig te communiceren binnen de afgesproken uitgangspunten en kaders. Naast advisering blijft hoogwaardige uitvoering bij complexe vraagstukken ook een taak van Communicatie. De afdeling bestaat uit (bestuurs-)communicatieadviseurs, (pers)woordvoerders, medewerkers, adviseurs voor participatie, evenementen en citymarketing.

Ze verwachten dat hun medewerkers een proactieve houding hebben, bijblijven in het vakgebied Communicatie en hierin opleidingen volgen.

Opdracht
Het opstellen van een interne communicatiestrategie voor de gemeente Zoetermeer

  • In beeld brengen van de bestaande interne kanalen die beschikbaar zijn;
  • Per kanaal omschrijven waar ze dit voor zouden moeten gebruiken;
  • Onderzoek doen naar de interne communicatiebehoeften van het management, directie en medewerkers;
  • Het opleveren van een strategie waarin staat omschreven welke behoeften er zijn, hoe ze deze in gaan vullen en welke kanalen zij hierbij gaan gebruiken;
  • Analyseren en adviseren hoe zij invulling kunnen geven aan deze strategie. Kan dit met de bestaande bezetting of is hier extra capaciteit voor nodig.

 Meedenken bij de komende aanbesteding van de host voor intranet

  • De verantwoordelijke collega helpen bij het in beeld brengen van de behoeften vanuit de organisatie;
  • In beeld brengen van de mogelijkheden bij de huidige leverancier en potentiële nieuwe leveranciers;
  • Samen met de verantwoordelijke collega een gewogen beslissing maken en zorgen voor het juiste vervolg.

Functie-eisen

Om voor deze uitdagende opdracht in aanmerking te kunnen komen, beschik je over:

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Communicatie en/of Journalistiek;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van interne communicatie binnen een politiek-bestuurlijke organisatie, waarbij je een referentie opdracht kunt benoemen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur bij de (semi)overheid;
  • Aantoonbare werkervaring met strategische communicatievraagstukken, waarbij je een referentie opdracht kunt benoemen.

Competenties

  • Je bent enthousiast, proactief en hebt een hands-on mentaliteit;
  • Je bent een verbinder, communicatief sterk met een goede omgevingssensitiviteit;
  • Je hebt een zelfstandige werkhouding, maar je kunt ook goed in teamverband werken;
  • Je bent creatief, flexibel en stressbestendig en kunt goed omgaan met deadlines;
  • Je hebt een uitstekende schrijfstijl en bezit creativiteit om moeilijke boodschappen helder over te brengen naar (interne) klanten en gebruikers;
  • Kwaliteitsgericht: perfecte beheersing van de Nederlandse taal;
  • Planmatig en efficiënt werken: houdt goed overzicht op de eigen werkzaamheden, werkt snel en zorgvuldig.

Aanbod

Deze functie is uitsluitend in te vullen op detacheringsbasis, onze opdrachtgever sluit freelance invulling namelijk uit voor deze positie. De functie start in overleg per direct voor een duur van 6 maanden en voor 24 uur per week.

Wij bieden voor deze functie op basis van kennis en ervaring een bruto maandsalaris tussen Euro 5.500,- tot  Euro 6.000,- op basis van 36 uur per week.

Sollicitatie

Indien je voldoet aan de gevraagde criteria en interesse hebt in deze uitdagende functie, verzoeken wij je zo snel mogelijk te solliciteren via onze website. Vermeld bij je sollicitatie svp wat je (bruto) salarisindicatie is op basis van 36 uur per week. 

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. 

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 / 06-22 80 74 65 of via [email protected].

Nieuwe vacatures in je mailbox?

Persoonsgegevens

Contactgegevens


CAPTCHA code