Interim Medior Communicatieadviseur bij Erasmus Universiteit
Functie
Onze opdrachtgever is een onderwijsinstelling in de regio Rotterdam en zit middenin een proces waarin met meerdere groepen van medewerkers uit de organisatie gewerkt wordt aan het formuleren van de nieuwe strategie voor de periode 2019-2024. Deze strategie moet in mei volgend jaar klaar zijn. Deze groepen werken de prioriteiten uit, die het college en decanen eerder hebben vastgesteld, samen met een vernieuwde missie. Zij leveren eind december hun output op, waarna dit geëvalueerd wordt en het College van Bestuur het verwerkt tot de nieuwe strategie.
Communicatie heeft tot doel bij te dragen aan een goed begrip en een positief gevoel over de missie, het proces, en later, de nieuwe strategie. Verbinden en betrekken zijn key woorden in de communicatie. Er is een communicatiekader en een -plan opgesteld met focus in eerste instantie op de periode tot en met januari. In deze periode is intensieve communicatie nodig om het proces te belichten, en een goede bodem te leggen voor voldoende draagvlak voor de nieuwe strategie. De doelgroepen zijn voornamelijk intern, zoals onderwijzend personeel, stafmedewerkers en studenten. Intranet is een belangrijk communicatiemiddel wat hiervoor wordt ingezet en waarvoor geschreven zal worden binnen deze opdracht.
Voor hen zoeken we een tijdelijke communicatieprofessional die het plan voor de komende maanden in samenwerking met het projectteam uitvoert. Omdat het om een intensief proces gaat, wordt van de adviseur verwacht dat hij/zij zelfstandig werkt en weet wanneer hij/zij aansluiting moet zoeken bij het projectteam. Ook wordt een grote mate van flexibiliteit gevraagd, en de bereidheid om inzet te leveren daar waar nodig en gewenst. Op dit moment wordt door een externe adviseur een eerste aantal werkzaamheden uitgevoerd. De senior communicatieadviseur/consultant is beschikbaar als sparring partner.
Functie-eisen
Voor deze uitdagende opdracht komen we graag in contact met kandidaten die beschikken over:
- minimaal 3 jaar ervaring met het werken vanuit een projectorganisatie;
- ervaring met veranderprojecten;
- een goede pen en organisatiekwaliteiten;
- een proactieve houding en een opbouwende manier van denken en werken, die het normaal vinden out of the box te denken;
- een hands on mentaliteit;
- affiniteit met een onderwijsomgeving/kennisorganisatie en/of projecten op gebied van corporate beleid en strategie;
- goede kennis van de Engelse taal, in spreken en schrijven (aangezien een groot deel van de communicatie in het Engels of anders tweetalig verloopt);
en die:
- zelfstarters zijn, op een vriendelijke manier dingen voor elkaar krijgen, en daar voldoening uit halen;
- in staat zijn zich snel een vraagstuk of project eigen te maken;
- creatieve uitvoerders zijn, met ervaring in het adviseren van opdrachtgevers;
- het leuk vinden samen te werken met mensen met verschillende achtergronden;
- snel kunnen beginnen en flexibel beschikbaar zijn.
Aanbod
Geboden wordt een tijdelijke samenwerking, van 24 – 32 uur per week, voor in eerste instantie 3 maanden. Wij geven de voorkeur aan kandidaten die op detacheringsbasis beschikbaar zijn, maar sluiten freelancers niet uit. Indien je voldoet aan de gevraagde kenmerken, vernemen we graag tegen welk bruto maandsalaris (obv 40upw) of uurtarief je beschikbaar bent.
Sollicitatie
*Vergevorderd stadium*
Indien je interesse hebt in deze functie én je voldoet aan de gestelde eisen, verzoeken wij je om zo snel mogelijk te reageren. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Iris Mobron of Marco van Zanten op nummer 070 – 306 05 11 of via [email protected].