Terug naar vacatures

Interim Interne Communicatieadviseur bij AxionContinu

  • Regio Utrecht
  • 6 maanden
  • 24-32 uur/week

Functie

Voor onze opdrachtgever, een zorginstelling in de regio Utrecht, zoeken wij met spoed een Interne Communicatieadviseur voor 24 tot 32 uur per week. In eerste instantie voor een periode van 6 maanden, met mogelijkheid tot verlenging. 

Als Interne Communicatieadviseur werk je samen met de collega’s van het centrale communicatieteam. Daarnaast ben je vanuit de projecten die op je bordje liggen ook aangesloten bij meerdere werkgroepen en onderhoud je contacten met de overkoepelende projectleider en collega’s van o.a. HR en ICT.  Het betreft een betrokken en hardwerkende organisatie met korte lijnen, ook naar het bestuur. 

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de communicatie van onderstaande projecten:

Project 1: Slimmer roosteren en plannen
Dit is een omvangrijk project dat invloed heeft op bijna de hele organisatie. Op dit moment is het plannen en roosteren niet efficiënt en kan professioneler. De nadruk ligt op wat goed is voor de (zorg)cliënt en de (zorg)medewerker, maar daardoor verliest de organisatie veel geld. De urgentie van dit project is daarom groot. Maar de impact ook. 

Project 2: Verhuizing van het Centraal Bureau
Het centraal bureau, waar nu het kantoorpersoneel werkt (o.a. HR, RvB, Communicatie, Financiën, Servicebureau etc) wordt afgebroken. Het kantoorpersoneel verhuist komende zomer naar een naastgelegen zorglocatie, een centrum voor Revalidatie. Die locatie wordt verbouwd zodat er 70 man personeel bij kan. Dit is een verandering voor het kantoorpersoneel, maar nog meer voor de collega’s van de zorglocatie. 

In je rol als Interne Communicatieadviseur ben je (mede)verantwoordelijk voor het creëren en behouden van draagvlak bij de betrokken (zorg)medewerkers, (zorg)cliënten en overige stakeholders. Er is een projectleider aangesteld die vanuit het overzicht over alle projecten en werkgroepen opereert, met wie je nauw samenwerkt en aan wie je verantwoording aflegt. 

Het is een hele leuke, uitdagende en brede rol, waarbij advies en uitvoering elkaar afwisselen. In overleg met het communicatieteam vertaal je strategie en plan naar interne communicatiemiddelen. Daarbij schrijf je zelf ook mee aan artikelen voor intranet en interne nieuwsbrief. Verder neem je zelf ook initiatief om informatie vanuit de organisatie op te halen. 

Functie-eisen

Om voor deze uitdagende functie in aanmerking te komen, beschik je over:

  • Relevant hbo- of wo-diploma, bij voorkeur in de richting van communicatie of journalistiek;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met interne communicatie;
  • Ervaring met verandercommunicatie;
  • Een vlotte pen;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Affiniteit met zorg. 

Verder ben je:

  • Stressbestendig;
  • Flexibel, je switcht gemakkelijk van advies naar uitvoering;
  • Hands-on en nuchter.

Aanbod

Deze functie is in te vullen op detacheringsbasis. In aanvang is de functie voor een periode van 6 maanden, voor 24 tot 32 uur per week, met optie tot verlenging.

Sollicitatie

Indien je voldoet aan de gevraagde criteria en interesse hebt in deze uitdagende functie, verzoeken wij je zo snel mogelijk te solliciteren via onze website. Vermeld bij je sollicitatie per wanneer je beschikbaar bent en wat je (bruto) salarisindicatie is op basis van 40 uur per week.

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 of via [email protected].

Nieuwe vacatures in je mailbox?

Persoonsgegevens

Contactgegevens


CAPTCHA code