Communicatieadviseur bij Stichting MedMij
Functie
Ben jij een bruggenbouwer die complexe informatie toegankelijk maakt? Zie jij het als een uitdaging om bij te dragen aan de communicatie voor een innovatief gezondheidsinitiatief in Nederland? Dan zijn wij voor onze opdrachtgever Stichting MedMij op zoek naar jou!
De communicatieadviseur die wij voor hen werven, wordt onderdeel van het communicatieteam. Dat bestaat, inclusief deze vacature, uit vier professionals waaronder het hoofd communicatie. In deze rol fungeer je als de spil in het informeren en betrekken van (potentiële) deelnemers over het MedMij Afsprakenstelsel en over de voordelen en gebruik van het MedMij-label. Het betreft een parttime functie, voor 24 uur per week. De uren zijn in overleg in te plannen, net als de werklocatie (Den Haag of thuis).
Wat ga je doen?
- Strategie en planning: Je ontwikkelt een helder en effectief communicatieplan dat aansluit bij de doelstellingen om de betrokkenheid en tevredenheid van hun deelnemers te verhogen;
- Communicatieadvies: Je adviseert over welke middelen wanneer, hoe vaak en voor welke doelgroep worden ingezet;
- Stakeholdercommunicatie: Je onderhoudt relaties met hun deelnemers en bent het aanspreekpunt op het gebied van communicatie;
- Contentcreatie: Je creëert inspirerende en informatieve content voor diverse platforms, zoals het intranet voor deelnemers en de nieuwsbrief;
- Tweedelijnssupport: Je bent de tweede lijn (dit is incidenteel) voor het MedMij Loket, de servicedesk waar onze deelnemers terecht kunnen voor het beantwoorden van vragen, inplannen van bijeenkomsten etc.
Stichting MedMij
Stichting MedMij is dé Nederlandse standaard voor het veilig uitwisselen van gezondheidsgegevens tussen zorggebruikers en gezondheidsprofessionals. Zij zetten zich ervoor in dat iedereen zijn eigen gezondheidsgegevens levenslang veilig en betrouwbaar kan verzamelen, beheren en delen in een zelfgekozen persoonlijke gezondheidsomgeving. Zij faciliteren een veilige en betrouwbare gegevensuitwisseling tussen zorgverleners en patiënten via het innovatieve MedMij Afsprakenstelsel. Ze zijn actief vanuit verschillende vakdisciplines en werken aan digitale innovatie in de zorg door het creëren van draagvlak, het signaleren van kansen en het uitwerken van oplossingen.
Functie-eisen
Voor deze rol zoeken wij een dynamische en creatieve communicatieprofessional die graag met mensen in contact is. Je kunt zelfstandig en projectmatig werken en toont initiatief. Verder ben je flexibel en resultaatgericht.
Je beschikt over:
- Een afgeronde HBO- of WO-opleiding in communicatie, journalistiek of vergelijkbaar;
- Minimaal vijf jaar ervaring als communicatieadviseur, bij voorkeur in de gezondheidszorg of een technologie gedreven sector;
- Uitstekende schrijfvaardigheden en je kunt complexe informatie helder en aantrekkelijk presenteren.
Aanbod
Stichting MedMij biedt een positie binnen een innovatieve en maatschappelijk relevante organisatie. In een dynamische werkomgeving met korte lijnen, waarin enthousiaste en betrokken collega’s zich inzetten voor een betere gezondheidszorg.
Daarnaast bieden ze een uitstekend pakket aan arbeidsvoorwaarden:
- Salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en bedraagt Euro 5.212,93 tot max Euro 6.110,94 op basis van een dienstverband van 36 uur;
- Parttime functie met een 24-urige werkweek, beginnend met een jaarcontract;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een premievrij ABP-pensioen en een dertiende maand;
- Flexibiliteit in werklocatie en -uren, inclusief mogelijkheden om thuis te werken;
- Veel ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Sollicitatie
Indien je interesse hebt in deze uitdagende en maatschappelijk relevante communicatiefunctie en je voldoet aan de gevraagde criteria, verzoeken wij je om zo spoedig mogelijk te solliciteren via onze website. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 of 06-22 80 74 65. Mailen kan naar [email protected].
Stichting MedMij gelooft, net als Originals, in de kracht van diversiteit en nodigt iedereen uit om te solliciteren. Samen maken we de gezondheidszorg persoonlijker, veiliger en toegankelijker.
