Terug naar vacatures

Adviseur Marketing & Communicatie bij een grote branchevereniging

  • Regio Utrecht
  • jaarcontract, met optie tot verlenging
  • 32 uur/week

Functie

Voor onze opdrachtgever, een grote brancheorganisatie die flink in beweging is en welke is gevestigd in de regio ten westen van Utrecht, zoeken wij een Adviseur Marketing & Communicatie, voor 32 uur per week. Voor een periode van 12 maanden met aansluitend kans op indiensttreding bij onze opdrachtgever.

In deze nieuwe functie ben je onderdeel van het team Marketing & Communicatie en werk je samen met 8 gedreven professionals, ieder met hun eigen specialisme. Binnen het team ben jij de adviseur voor de inhoudelijke collega’s binnen de organisatie als het gaat om de juiste (online) aanpak. De afdeling Marketing & Communicatie is een onderdeel van de afdeling Ledenzaken: het gezicht van de organisatie door de combinatie van marketing, communicatie en relatiebeheer met leden en de sector.

Als Adviseur Marketing & Communicatie adviseur word je er iedere dag blij van om je kennis in te zetten in hun sector op de onderwerpen Innovatie, Arbeidsmarkt, Digitalisering en Kwaliteit. Je kennis vertaal je met gemak naar aansprekende strategieën, content en campagnes. Je gaat voor impact. Zowel intern als extern. Online en offline. Daarnaast weet je zaken goed te overzien, mensen met elkaar te verbinden, werk je zelfstandig en ben je proactief in het oppakken van activiteiten. Het is dus belangrijk dat je oplossingsgericht bent en een positieve en energieke vibe meeneemt. Je durft te ondernemen en bent een echte zelfstarter.

Je bent goed op de hoogte van wat er op de thema’s speelt en weet de actualiteit te vertalen naar de praktijk van hun leden. Welke afspraken zijn er gemaakt met partijen in de sector en wat betekent dat voor de ondernemers van groot tot klein? Welke regelgeving komt er op hen af en wat heeft de vereniging daarvan weten te beïnvloeden? Wat doen ze met de overheid en andere partijen aan het tekort aan voldoende gekwalificeerd personeel? En hoe zorgen ze ervoor dat het vakmanschap van hun leden en medewerkers up to date is en hen voldoende voorbereidt op de veranderende vraag van consumenten en opdrachtgevers? Kortom: je verbindt voor hun leden de binnen- en de buitenwereld.

Je komt te werken binnen een enthousiast team waarin veel ruimte is voor eigen initiatief. Ze werken hybride; deels vanuit kantoor, deels vanuit huis.

Een werkweek in 2022:
Je start je week met je mail en leest bij; Zijn er nog relevante nieuwsitems die van belang zijn? Wat wordt er op social media bericht? Is er een trend te zien in de vragen die jouw organisatie afgelopen periode binnenkreeg? Natuurlijk haal je voordat je hiermee gaat beginnen een goede bak koffie of thee in onze centrale ontvangsthal. Daar kom je ongetwijfeld nog collega’s tegen die graag jouw advies willen. In de middag ga je aan de slag met een plan hoe we onze leden kunnen ondersteunen bij hun zoektocht naar goed personeel. Je hebt daarvoor een overleg met onze klankbordgroep van marketing&communicatiespecialisten werkzaam bij onze leden. Je checkt onderzoeken in de markt om te zien waar de meeste potentie ligt qua vermarkten.

De volgende dag starten we met een teamoverleg. Welke klussen liggen op je bord en welke collega kan je verder helpen? Midden in de week bezoek je een van onze leden samen met onze relatiebeheerder. Wat houdt onze leden bezig? En hoe kan jouw organisatie hen verder helpen?

Later in de week ga je in overleg met onze inhoudelijke collega’s: onze leden moeten voldoen aan kwaliteitseisen om lid te worden en hun werk uit te kunnen oefenen. Maar hoe maken we dit voor deleden zo soepel mogelijk? Je sluit de week af met het schrijven van je uren.

Functie-eisen

Voor deze uitdagende functie moet je sterk in je schoenen staan en mensen kunnen inspireren. Een natuurlijk overwicht zal goed van pas komen. Binnen het team kan jij mensen verbinden.

Verder herken je je in onderstaand profiel:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring met het vertalen van strategie/beleid naar de juiste middelenmix en het voeren van regie over de realisatie en het beheer daarvan;
  • Ondernemerschap, je neemt gemakkelijk initiatief en vanuit je rol ben je een uitstekende vertegenwoordiger van het M&C team;
  • Organisatiesensitiviteit, waardoor je goed kunt omgaan met politieke spanningsvelden;
  • Je bent nieuwsgierig naar wat er in de sector speelt, bij hun leden en in de actualiteit;
  • Je bent redactioneel sterk en hebt gevoel voor zowel vorm als inhoud;
  • Analytische vaardigheden en een helikopterview, waardoor je verbanden kunt leggen en zaken in een groter perspectief kunt plaatsen binnen de organisatie;
  • Proactief, zowel zelfstandig als binnen een projectteam.

Aanbod

Deze functie is in te vullen op detacheringbasis, via Originals, voor een periode van 12 maanden en voor 32 uur per week. Na deze periode en bij gebleken geschiktheid is de mogelijkheid om bij onze opdrachtgever in dienst te treden. Via Originals zijn binnen dit team meerdere adviseurs in dienst getreden na een initiele detacheringperiode.

Vanuit Originals bieden we een marktconform bruto maandsalaris van Euro 4.500- tot Euro 5.300,- op basis van 40 uur per week, afhankelijk van kennis en ervaring.

Indien je voldoet aan de gevraagde criteria, vernemen we graag per wanneer je beschikbaar bent en voor welk bruto maandsalaris op basis van 40 uur per week.

Sollicitatie

Indien je interesse hebt in deze uitdagende functie verzoeken wij je zsm te solliciteren via onze website.

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 of via [email protected]

Nieuwe vacatures in je mailbox?

Persoonsgegevens

Contactgegevens


CAPTCHA code