Interim Projectleider Intranet bij Autoriteit Persoonsgegevens
Functie
Binnenkort start de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) met de ontwikkeling van een nieuw intranet. Voor hen zoeken wij een interim projectleider die een belangrijke spil vormt in dit traject om deze opdracht succesvol af te ronden. Het betreft een opdracht met een beoogde ingangsdatum van eind Q1 2025 voor de duur van 6 maanden, met kans op verlenging, en voor 32 uur per week.
Als projectleider heb je een coördinerende rol in de vernieuwing vanuit strategisch perspectief. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het gehele project: meedenken en bepalen van de randvoorwaarden en de strategie, het uitzetten en bewaken van de planning, coördineren en uitvoeren van de content migratie, het betrekken van interne stakeholders en het coördineren van de samenwerking met externe partijen e.d.
Het doel van de Opdracht
Het ontwikkelen en opleveren van een nieuw Intranet voor de AP. Migratie van de ‘oude’ naar de nieuwe omgeving. Hierbij regie nemen en houden van de uit te voeren werkzaamheden.
Het beoogde resultaat
Livegang van het nieuwe intranet dat door de AP is geaccepteerd en goedgekeurd. Dit wordt bereikt door de volgende resultaatgebieden uit te voeren waarover periodiek geëvalueerd wordt:
1) Opstellen Projectplan met inzichtelijkheid van de te nemen stappen en de financiële benodigde middelen;
2) Zelfstandig coördineren van de werkzaamheden en afstemming zoeken met stakeholders;
3) Planning inclusief mijlpalen en deadlines opstellen, monitoren en borgen;
4) AVG en beveiliging wet- en regelgeving in de projectcyclus borgen;
5) Acceptatie en livegang van het nieuwe intranet.
De eindgebruiker van de Opdracht
Uiteindelijk zullen alle medewerkers van de AP gebruikmaken van het nieuw te ontwikkelen Intranet.
Autoriteit Persoonsgegevens
De AP houdt toezicht op de naleving van de wettelijke regels voor bescherming van persoonsgegevens. Onder toezicht vallen diverse activiteiten, zoals onderzoek en zogeheten alternatieve interventies. Andere belangrijke taken van de AP zijn adviseren over nieuwe regelgeving en voorlichting geven over de privacywetgeving.
Functie-eisen
Om voor deze opdracht in aanmerking te komen, beschik je over:
- Minimaal afgeronde hbo-opleiding in de richting van Communicatie of vergelijkbaar;
- Minimaal 7 jaar ervaring als projectleider in online communicatie;
- Minimaal 7 jaar inhoudelijke kennis opgedaan binnen het vakgebied online communicatie , website of intranet;
- Minimaal 7 jaar ervaring met tekstschrijven en contentmigraties.
Als projectleider, beschik je over de volgende competenties en kun je deze beargumenteren:
- Structureren en plannen;
- Adviseren;
- Samenwerken;
- Flexibiliteit;
- Strategisch denken.
Aanbod
Geboden wordt een overeenkomst met een beoogde ingangsdatum van eind Q1 2025. Het is mogelijk dat de daadwerkelijke ingangsdatum hiervan afwijkt als gevolg van vertraging in de procedure. De overeenkomst heeft een looptijd voor de duur van het project. De einddatum van het project is naar verwachting 30 september 2025 en is uiterlijk 31 januari 2026. De werkweek bedraagt (gemiddeld) 32 uur per week.
Het is mogelijk om deze opdracht vanuit een detachering of als freelancer uit te voeren.
Sollicitatie
Indien je interesse hebt in deze uitdagende functie verzoeken wij je te solliciteren via onze website of door je actuele CV met motivatie en maandsalaris of uurtarief te mailen naar [email protected]. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 of via [email protected].
