Terug naar vacatures

Communicatieadviseur met focus op interne communicatie bij een branchevereniging

  • Regio Utrecht
  • 24 uur/week

Functie

Voor onze opdrachtgever, een grote brancheorganisatie die flink in beweging is en welke is gevestigd in de regio ten westen van Utrecht, zoeken wij een Communicatieadviseur welke beschikt over ervaring met interne communicatie, voor minimaal 24 uur per week.

Als Interne Communicatieadviseur ben je onderdeel van een enthousiast team met professionals die met elkaar werken aan een goede profilering van de organisatie en van de branche die ze vertegenwoordigen. Je neemt in deze rol een aantal taken over van een collega en samen met een aantal andere taken maakt dit een nieuwe functie van Interne Communicatieadviseur. Deze positie is er nog niet maar men wel is er wel van overtuigd (inclusief MT en directie) dat deze functie ingevuld moet gaan worden. In grote lijnen is de rol dus helder maar het is nog niet beton gegoten en je kunt daar in de praktijk zeker richting aan geven.

In aanvang betreft het ‘reguliere’ interne communicatietaken, vanaf advies tot en met uitvoering. Denk bijvoorbeeld aan het verzorgen van interne bijeenkomsten waar medewerkers ervaringen uitwisselen. Onze opdrachtgever bedient leden uit diverse hoeken van de branche, daardoor is er veel diversiteit in kennis die men frequenter wil laten delen. Je bepaalt in overleg de agenda’s en verzorgt alle communicatie rondom deze bijeenkomsten. Dat geldt ook voor de jaarlijkse personeelsdag, die hopelijk later dit jaar weer fysiek kan plaatsvinden. Om commitment bij de medewerkers te creëren, betrek je ze vooraf en pro actief bij de invulling.

Uiteraard is het intranet een belangrijk communicatiemiddel waar je bijvoorbeeld nieuwe collega’s introduceert of successen deelt van collega’s nadat je deze intern hebt opgehaald. Ze willen meer verbinding creëren, zeker nu men vanuit een nieuwe hybride vorm weer vaker fysiek gaat samenwerken. Gezien hun bestaan als brancheorganisatie is contact maken en relaties onderhouden een heel groot goed. Dat begint intern en jij draagt daar vanuit je functie als communicatieprofessional zeker aan bij. Je schakelt ook met de OR en HR, vanuit een lopend project met een extern bureau om te werken aan interne cultuurwaarden.

Daarnaast zijn er vanuit een reeds opgestart Next Level traject intern 4 werkgroepen/deelprojecten opgestart met eigen thema’s en ambities. Denk bijvoorbeeld aan het breed invoeren van het werken met MS Teams. Je zorgt voor aansluiting bij deze werkgroepen en verbindt waar mogelijk tussen deze groepen door het delen van highlights met de medewerkers. Daarbij schakel je ook direct met MT en directie. Je krijgt dus zeker de ruimte om vanuit je zelfstandigheid aan het werk te gaan. Men verwacht dat je met een plan komt, waar dan over gesproken kan worden. Indien nodig kun je daarbij terugvallen op je collega’s en de de manager van het team.

Functie-eisen

Voor deze uitdagende en brede communicatierol kom je in aanmerking als je beschikt over:

  • Een relevante communicatieopleiding op HBO of WO niveau;
  • Minimaal 4 jaar ervaring als communicatieadviseur;
  • Ervaring met interne communicatie;
  • Ervaring met het vertalen van strategie/beleid naar de juiste middelenmix en het voeren van regie over de realisatie en het beheer daarvan;
  • Uitstekende redactionele skills om een inhoudelijke boodschap over te kunnen brengen of een vertaling te kunnen maken naar de verschillende (interne) doelgroepen;
  • Ervaring met het adviseren over communicatie inzet rondom events zoals personeelsbijeenkomsten, ledenbijeenkomsten en de jaarlijkse personeelsdag;
  • Organisatiesensitiviteit, waardoor je goed kunt omgaan met politieke spanningsvelden;
  • Analytische vaardigheden en een helikopterview, waardoor je verbanden kunt leggen en zaken in een groter perspectief kunt plaatsen binnen de organisatie;
  • Proactieve houding;
  • Uitstekende intermenselijke skills en overtuigingskracht.

Aanbod

Deze functie is in te vullen op detacheringsbasis. In aanvang is de functie voor een periode van 6 maanden, voor minimaal 24 uur per week, met optie tot verlenging en kans op indiensttreding bij onze opdrachtgever.

Vanuit Originals bieden we een marktconform bruto salaris van Euro 4.250,- Euro 4.500,- op basis van 40 uur per week, afhankelijk van kennis en ervaring.

Indien je voldoet aan de gevraagde criteria, vernemen we graag per wanneer je beschikbaar bent en voor welk bruto maandsalaris op basis van 40 uur per week.

Sollicitatie

Indien je interesse hebt in deze uitdagende functie verzoeken wij je zsm te solliciteren via onze website.

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Marco van Zanten op nummer 070-306 05 11 of via [email protected]

Nieuwe vacatures in je mailbox?

Persoonsgegevens

Contactgegevens


CAPTCHA code