CRM- en emailmarketeer onderwijsinstelling regio Amsterdam (vast)

Functie

Wij zijn voor onze opdrachtgever, een interessante onderwijsinstelling in de regio Amsterdam, op zoek naar een CRM- en emailmarketeer voor 32 uur per week. Een cruciale functie in de uitwerking van hun marketingstrategie. Jij ontwikkelt met collega-adviseurs contact- en content strategieën en bent in staat deze op een aanstekelijke manier te implementeren.

Daarnaast staat de organisatie de komende jaren voor een mooie opdracht; het innoveren van het online landschap. In 2017 start hiervoor een programma en in deze functie ben je daar nauw bij betrokken. De organisatie beschikt over een professioneel CRM-systeem (Selligent) en heeft de ambitie deze verder te ontwikkelen. Een van de afdelingen van C&M is Strategie en Beleid (S&B). S&B bestaat uit een kleine 20 professionals in de  disciplines Marketing, Interne Communicatie, Externe Communicatie (inclusief woordvoering), CRM, web en online advies. In deze functie rapporteer je aan het hoofd Strategie & Beleid. 

Een interessante rol waarbij je:

  • De CRM-strategie van de organisatie verder ontwikkelt en operationeel maakt. Dit doe je onder meer door te participeren in het online programma, waarin verschillende CRM-projecten geagendeerd staan;
  • Vraagstukken van de opdrachtgever uit faculteiten en diensten vertaalt in een slimme CRM-aanpak of emailcampagne, die bijdragen aan doelstellingen als het verhogen van instroom van nieuwe leerlingen of het verbeteren van het aanmeldingsproces voor wervingsactiviteiten;
  • Opdrachtgevers en collega’s meeneemt in het CRM-denken en laat zien wat de (on)mogelijkheden en kansen van de database zijn. Je bent verantwoordelijk voor de uitwerking en aansturing van het strategisch meerjaren beleid op het gebied van CRM. Je geeft advies over het verhogen van conversie en ontwikkelt het databasemanagement en relatiebeheer verder;
  • Emailcampagnes uitdenkt en uitwerkt. Je monitort de resultaten van campagnes nauwlettend om de effectiviteit te meten en stuurt op continue verbetering. Je werkt hierbij nauw samen met collega’s van Marketing en Interne Communicatie;
  • Onderdeel bent van een team van professionals op gebied van Communicatie & Marketing. Je werkt intensief samen met collega’s aan de doelen van de opdrachtgevers. Je bent verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering van de communicatiemarketing jaarplannen op het gebied van CRM;
  • Je kennis over Selligent en Tripolis actief inzet en deelt met collega’s.

Functie eisen

In deze rol staat de komende jaren veel te gebeuren. De focus van de organisatie ligt op (online) marketing: het verhogen van de instroom van leerlingen. Daar draag jij aan bij en daarmee is dit een cruciale functie. Wij vragen:

  • Een afgeronde academische opleiding op het gebied van Communicatie of vergelijkbaar vakgebied;
  • Tenminste 5 jaar ervaring met strategische inzet van CRM; 
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift; 
  • Resultaatgericht en analytisch;
  • Je vindt het leuk om je kennis te delen en samen te werken met collega’s.

Aanbod

De arbeidsovereenkomst voor deze vaste baan voor 32 uur per week wordt aangegaan voor 1 jaar met de mogelijkheid tot verlenging. De organisatie heeft aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen. 

Inlichtingen

Indien je interesse hebt in deze functie, verzoeken wij je om vóór donderdag 12 januari om 13:00 uur te reageren met je CV en motivatie. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Iris Mobron of Marco van Zanten op nummer 070 – 306 05 11 of via info@originals.nl.

Solliciteren